torek, 17. maj 2011

Domač ržen kruh in "cloudberry" marmelada

Končno sem doma naredila "pravi" rženi kruh, brez kvasa in pecilnega praška. Takšnega po finskem receptu in moram rečt, da je zelo dober. Sicer je kruh iz ržene moke kompaktnejši, ampak z malo vaje se bom še izboljšala. Recept sem našla tule, podvig pa je trajal cel vikend.

Za osnovo testa sem uporabila sredico rženega kruha iz trgovine Zrno do zrna (nekaj takega), ki je tudi narejen samo iz ržene moke in droži. Sredico kruha narezano na koščke sem namočila v skodelico mlačne vode za 22 ur, kot pravi recept. Skodelico sem pokrila s prozorno folijo za živila in vanjo našpikala par lukenj za zračenje. Počivalo je na pultu, vsake toliko pa sem zmes premešala.

Po počitku sem vsebino skodelice zlila v skledo, dodala toliko ržene moke, da sem lahko zamesila gladko testo. Lahko dodate ščepec soli, lahko pa pozabite in ni panike. Okus kruha je po mojih izkušnjah enak. Na začetku je testo bolj pocasto, ampak z dodajanjem moke se lepo mesi. Spet sem pustila počivati na toplem, vsaj 4 ure. Brez problema lahko testo počiva tudi pol dneva več, če ne najdete časa za peko. Bolj bo vzhajalo :)

Vzhajano in odpočito testo sem položila v namaščen pekač, drugič pa raje v teflonski pekač za šarkelj, ga po vrhu malo zarezala in pekla približno 1 uro v plinski pečici na številki 5-6. Žal imam tok staro pečico, da ne vem koliko stopinj je to. V originalnem receptu piše, da pecite na 200 stopinj. Vsekakor pa je kruh potrebno probati, če je pečen, da nebi bil slučajno premalo.

Ko je bil pečen sem toplega zavila v tri servete, da se je počasi ohladil. Pravijo, da je ržen kruh najboljši 1-2 dni po tem ko je pečen.

Finci so dobra inspiracija za ržene ustvarjalnice :)

Kruh sem namazala z maslom in odlično marmelado iz oranžnih finskih "cloudberry" jagod, ki sem jo kupila v Helsinkih. Bila je draga, ampak je vredna svojega denarja.


P.S.
- Testo zaradi težke moke vzhaja bolj malo.
- Nazadnje je na koščke narezan kruh vzhajal več kot 24 ur, nato pa še hlebec en cel dan, pa ni bilo panike.
-Zadnjič sem pozabila solit, pa se pri okusu kruha to sploh ne pozna, zato sem naslednjič sol izpustila.
- Skorjica kruha je bolj trdo hrustljava, ampak to je normalno za finski (domači) rženi kruh.
- Finci ržen kruh namažejo z maslom, zraven pa jejo prilogo ali pa tudi ne.

Ni komentarjev:

Objavite komentar