četrtek, 17. marec 2011

Ajdovi žganci s kislim mlekom

Včeraj sem za k joti delala ajdove žgance. Nekaj jih je še ostalo, pa sem jih danes vzela v službo za malico. Z dobro ajdovo moko, se da naredit dobre žgance, seveda po pravem receptu. Zraven sem vzela doma narejeno kislo mleko.
Odločila sem se namreč za bolj zdrave službene malice. Nočem več zastrupljati telesa z vsakodnevno čokolado, štrudlji, bureki, krofi, kruh mi pa tako ali tako ni ljub. V trgovini zraven službe lahko kupiš samo vedno isto dolgočasno in nezdravo hrano, kot sem naštela zgoraj. Še dobro, da se bliža pomlad in kmalu obdobje domače zelenjave in raznih divjih rastlin.

Torej, k zdravim malicam naproti:)

KOROŠKI AJDOVI ŽGANCI
(Sodobna slovenska kuharica, s. Felicita Kalinšek, str. 336):
50 dag ajdove moke
1 l kropa
sol
6 dag maščobe

"Ajdovo moko mešaj v kozici, da postane vroča in sipka. Zarumeneti ne sme. Nato med mešanjem prilivaj slan krop, in ko nastanejo žganci, jih polij z vročo maščobo. Pusti pokrito na toplem 15 minut, potem žgance z vilicami nadrobi v skledo. Če hočeš, po vrhu zabeli z ocvirki.
Podobno kot ajdove žgance skuhaj žgance iz koruzne, ječmenove in pšenične moke. Boljši so žganci iz ostre moke."




KISLO MLEKO
Tudi kislo mleko sem naredila doma. Uporabila sem mleko iz mlekomata kmetije Dolinar. Nalila sem ga v štiri male steklene posodice. Za pomoč kisanju sem v vsako posodico dodala žlico Bio kislega mleka od mlekarne Kele & Kele iz Logatca. Prodajajo ga v Mercator centru v Šiški in je pod Mercatorjevo blagovno znamko malo cenejši. Posodice sem postavila na pult, saj se mora na sobni temperaturi skisati. Čez en dan pa pol, se je mleko težko pričakovano le skisalo. Čez dva dni, je pa bilo tako kot je treba, gosto kislo mleko.

Dober tek!

Ni komentarjev:

Objavite komentar